Informace č.: 60 – 2024 (Informace České spořitelny o ukončení služby)
Vážení přátelé, byli jsme požádáni ombudsmanem České spořitelny, abychom vám oznámili, že nejpozději 31. prosince 2024 skončí služba České spořitelny, kdy klient mohl zadávat příkazy bance voláním přes kontaktní centrum s ověřeným hlasem.
Podrobnosti najdete na odkaze: https://www.csas.cz/cs/page/banka-bez-barier
Tato služba je velmi výhodná právě pro osoby se zdravotním postižením. Česká spořitelna nyní doporučuje využívat systém George, a to buď ve svém telefonu, tabletu nebo počítači. Pro volání do České spořitelny lze využít přímo z George.
Na tomto odkazu: https://www.csas.cz/cs/kontaktni-cisla-adresy#volani-george najdete postup, jak volat z George. Prosím, nevěřte všemu, co si na stránkách České spořitelny přečtete, protože například informace o možnosti požádat Úřad práce ČR o dávku na nákup kompenzační pomůcky, jako je telefon, tablet nebo počítač lze využít jen pro úzkou skupinu lidí, takže je potřeba vždy brát takové informace s velkou rezervou. Česká spořitelna, tak jako všechny banky, se snaží všechny kontakty a produkty převést do elektronické komunikace, což samozřejmě je pro řadu lidí se zdravotním postižením, nebo vyššího věku, problematické. Je to také problematické z toho důvodu, že když dojde k podobnému kolapsu počítačové sítě, jako minulý týden, tak se najednou může stát, že pro klienta nebude dostupný jeho účet. Nemáme však jinou možnost než respektovat rozhodnutí banky, i když je to pro mnoho klientů zatěžující.
Přeji vám všechno dobré.
S pozdravem
Mgr. Václav Krása
předseda NRZP ČR
Odkaz na aktualitu na webu www.nrzp.cz:
https://nrzp.cz/2024/07/22/informace-c-60-2024-informace-ceske-sporitelny-o-ukonceni-sluzby/